20/7/14

COL.LEGI SANT PERE APÒSTOL I ELS VOLTANTS TOT EL MEU MON LLAVORS

I és que era el meu món, fora d'aquest petit espai, tot era "territori comanche".
Aquí dins hi havía , tot el que calía per viure, casa meva (Monèc 21) el Col.le (Sant Pere més Alt, 25) i els amics, repartits si fa o no fa per aquest plànol casolà.
Segur, que com jo mateix, que fa gairabé 40 anys que visc a Esparreguera, ja ningú viu on jo els recordo, (el bon company Josep María Font ens va deixar per sempre fa uns 10 anys.) però de bon segur i torneu de tant en tant i guardeu un bon record.
I és que l' infantesa és la patria de cadascú. Dels 20 que reconec a les fotos, de 18, l' unic "careto" que tinc al cap es dels de la bata i la corbata de goma del 10 o 12 anys.
Dels que no surten a la foto (ja deia el Guerra que això es mala cosa) el record encara es més prim. Llates, Artigues, Peracaula, Domeño, De la Torre, Mestanza.



Com que soc un bilíngüe practicant, procuro alternar idiomes en el blog,  el catalá costa més (Aquella escola franquista) però valoreu- me la intenció.
Només estic una mica connectat amb Honorato Iniesta i Antoni Roig, vaig parlar fa uns anys per telèfon amb Joan Martí i amb Ramón Sanz, .
Escric correus a vegades (va costarme una labor detectivesca) amb els mestres Pere Pau i Manel Costapau, així com amb Ignasi Castellnou, fill del nostre mestre Ignasi,mort ja fa bastants anys (com vaig localitzarlo us ho contaré un altre dia)
Voldría reunir.vos un día al Centre de Sant Pere Apòstol, ben viu a hores d' ara.
Si algú de vosaltres te contactes, pistes, telèfons, correus electrónics... MANIFESTEU-VOS!!!!
Aqui veureu, entre fotos que segur  que reconexereu, 2 pintures meves i un dibuix fet al 59. des del tercer pis del carrer Mònec.
De les fotos, uns dels llocs que mes m' estimo son els passatges, el de Can Sert, abans bastant inhospit, ara  alegre i endressat i el de l' Industria, a hores d' ara, una barreixa entre un passatge cobert parisenc decadent i un racó del Bronx.

Un detall final, el meu món, limitava amb la Via Laietana, allí, a la cantonada amb Sant Pere més Alt hi ha un edifici emblemátic, la casa del Gremi de Velers, devant la antiga Farmacia Vilar, la tieta Montserrat tenía una paradeta de diaris i tebeos, que va ser durant anys la meva particular biblioteca de còmics i aventures, "Tiovivo" "Pulgarcito" Capitan Trueno" "Jabato"...

Seguim.

No hay comentarios:

Publicar un comentario